Obecnie coraz częściej firmy prawnicze reklamują się za pomocą narzędzi powszechnie stosowanych w marketingu. Firmy prawnicze zdają sobie bowiem sprawę z tego, że bez prowadzenia działań o charakterze marketingowym coraz trudniej jest pozyskiwać nowych klientów, zarówno indywidualnych jak i korporacyjnych. Oczywiście większości firm prawniczych bardziej zależy na klientach korporacyjnych, ponieważ współpraca z nimi jest długofalowa i przynosi znacznie większe zyski. Z drugiej jednak strony każdy klient jest istotny, bo każdy klient umacnia pozycję na rynku danej firmy prawniczej. Jak zatem te firmy się promują? Bardzo duża część współczesnego marketingu ma miejsce w internecie. Jest to pole, które muszą firmy wykorzystywać, aby popularyzować się na wielu frontach. Internet daje ogromne możliwości jeśli chodzi o reklamę. Jakie?
Po pierwsze reklama w google to popularyzacja własnej strony internetowej. Oczywiście wszystkie kancelarie prawnicze posiadają swoją własną stronę www. Ale samo posiadanie to za mało. Chodzi też o to, żeby strona dana była popularna, tzn. była wysoko w wynikach wyszukiwania. A to oznacza, że trzeba o tą popularność stale dbać. Można to osiągać na bardzo wiele sposobów. Jednym z nich jest metoda SEO.
Metoda SEO to bardzo popularna reklama w google. Polega ona na umieszczaniu w przestrzeni internetowej dużej ilości fraz i słów kluczowych, związanych tematycznie z daną firmą prawniczą. Słowa kluczowe mogą to być np. „firma prawnicza”, „prawnik”, „skuteczny prawnik”, itp. Co daje umieszczanie takich słów kluczowych w przestrzeni internetowej? Otóż, jeśli tylko są one połączone linkami ze stroną docelową, dodają one bardzo dużo popularności danej stronie internetowej.
Oprócz wymienionych metod, Reklama w google może polegać także na promocji za pośrednictwem portali społecznościowych. Dla firm prawniczych jest to zdecydowanie warte podejmowania, ponieważ można tam znaleźć bardzo dużo potencjalnych klientów. Każdy z zarejestrowanych na portalu społecznościowym to potencjalny klient firmy prawniczej i można go do takiej współpracy zachęcić.