Współcześnie potrzeba podejmowania działań marketingowych jest właściwa nie tylko dla prywatnych firm i przejawia się nie tylko w biznesie. Jest ona także widoczna wśród instytucji państwowych, w tym zarówno władz samorządowych jak i organów władzy centralnej. Rozmaite instytucje państwowe reklamują się, aby zdobyć społeczną akceptację dla swoich działań, a także aby propagować u obywateli czy też mieszkańców danego terytorium konkretne postawy i zachowania. Jakie działania mogą w związku z tym podejmować instytucje państwowe? Np. mogą dystrybuować gadżety, zwane w marketingu komercyjnym reklamowymi. Gadżetów takich może być bardzo wiele. Instytucją, która taką taktykę marketingową stosuje jest m. in. Straż Pożarna.
Gadżety, np. słodycze reklamowe, mogą być dystrybuowane podczas różnego rodzaju przedsięwzięć, akcji, imprez, spotkań, itp. Straż Pożarna stara się organizować takie przedsięwzięcia, w celu propagowania postaw zmierzających np. do minimalizowania zagrożeń spowodowanych pożarami. Takie akcje organizuje się np. w szkołach, gdzie uczy się dzieci, jak się zachowywać, aby nie wywołać pożaru, a także co zrobić, jeśli już pożar wybuchnie. W takich sytuacjach słodycze reklamowe przydają się bardzo.
Mogą one też być dystrybuowane w inny sposób – firmy zajmujące się reklamą mogą w imieniu Straży Pożarnej rozdawać je w różnych punktach miast, gdzie także będą propagować, tym razem wśród ludzi dorosłych, postawy zmierzające do wyeliminowania zagrożeń pożarowych i innych. W ramach takich akcji rozdaje się nie tylko słodycze, o których mowa, ale również ulotki i inne materiały informacyjne.
Warto dodać, że Słodycze reklamowe Straży Pożarnej noszą nadruki. Są one niezbędne po pierwsze do zaprezentowania emblematów tej instytucji, a także do ozdobienia gadżetu – w tym przypadku jego opakowania. Rzecz jasna najważniejszy jest w przypadku słodyczy smak, a nie wygląd, ale atrakcyjny wygląd także może wpłynąć na chęć przechodniów do częstowania się słodyczami, a zatem tego elementu także nie można zaniedbać.